CMT – 48 VSR a fost special concepută pentru echilibrarea la turaţie ridicată a ansamblurilor centrale ale turbosuflantelor maşinilor de pasageri.
Maşina este folosită în a doua etapă a procesului de recondiţionare a turbosuflantei pentru verficarea existenței unor fenomene dinamice nedorite ale rotorului la viteze nominale ale turbinei i.e deformarea axului turbosuflantei de momentul forţei.
Echilibrarea într-o gamă completă de rotații prelungește durata de viață a turbosuflantelor și elimină efectul nedorit de șuierat.
Ansamblul central este instalat în maşină la manşonul universal prin folosirea unor adaptoare potrivite.
Bucşii ansamblului central sunt lubrifiate cu ulei la temperatură şi presiune potrivite astfel încât echilibrarea să aibă loc în condiţii similare cu cele ale motorului cu ardere internă. Uleiul este supus unui proces de filtrare continuu. Accelerarea ansamblului central se face cu ajutorul aerului comprimat. Astfel rotorul poate atinge viteze de până la 280.000 rpm.
Procesul de măsurare durează aproximativ 4 secunde. Rezultatul procesului de măsurare va fi prezentat sub forma unui grafic format pe baza caracteristicilor vibraţiilor. Procesul de echilibrare se realizează prin compararea parametrilor de vibraţie selectaţi cu valorile specificate de producător, acestea din urmă fiind valori de referinţă. Mai mult, software-ul indică exact atât poziţia unghiulară de dezechilibru cât şi cantitatea ei.
Viteza maximă de echilibrare | 280 000 rpm |
Dezechilibrul rezidual minim realizabil | 0.01 gmm |
Dimensiunile maşinii | 1250 (L) x 1000 (l) x 1600 (H) mm |
Greutatea maşinii | 300 kg |
Alimentarea | 230 V (Se poate modifica) |
Diametrul conductei de aer care se conectează la mașină | 1 ţol |
Presiunea aerului comprimat | 6 bar |
Capacitatea rezervorului de aer | 0,5 – 1 m3 |